نقش پروتئین ها در تغذیه ماهیان زینتی

نقش پروتئین ها در تغذیه ماهیان زینتی

یک ماهی در روز نیاز  به حدود 25 تا 50 درصد رژیم غذایی پروتئینی دارد.باید به این نکته توجه داشت که ماهیان در حال رشد و پر تحرک نسبت به ماهیان کند و بزرگ نیاز بیشتری به پروتئین دارند.

نیاز ماهی ها به پروتئین بعلت نیاز بدنه  آنزیم ها به این ماده (آنزیمها ماهیتی پروتئینی دارند و ساختار بعضی ساده یعنی از یک زنجیره پلی پپتیدی ساخته شده‌اند) و در  جهت تنظیم فرآیند های متابولیکی و ارائه ساختار های اساسی جهت رشد و ترمیم بافت های بدن است.

 باید به این نکته توجه نمود که همانگونه که کمبود پروتئین در جیره غذایی می تواند درر شد و نمو ماهی ها خلل ایجاد کند . افزایش بی مورد این ماده نیز می تواند در دراز مدت موجب تشکیل آمونیاک و کاهش کیفیت آب آکواریوم شما گردد.( آمونیاک محصول نهایی متابولیسم پروتئین در بدن ماهی است) علاوه بر مشکل آمونیاک تغذیه بی رویه پروتئین در دراز مدت می تواند به انباشته شدن چربی در بافت های اندام ماهی شما بی انجامد. این عامل به مرور حتی می تواند  باعث رسوب چربی در عروق ماهی و مرگ آن تدریجی آن گردد.

کیفیت پروتئین :                 

کیفیت پروتئین رژیم غذایی رابطه مستقیمی با سلامت ماهی شما داردپایین بودن کیفیت این ماده که در نتیجه نقص اسید های آمینه های تشکیل دهنده آن است می تواند مجب کاهش رشد ، پایین آمدن کیفیت رنگ ماهی و نیز کاهش بادهی در سیستم های پرورشی گردد

منابع پروتئین :

آرد ماهی  ، ضایعات ماهیان ساردین، sprats یا anchovies و منابع گیاهی مانند سویا و لوبیا از منابع طبیعی تشکیل دهنده  پروتئین در جیره غذایی می باشند.

بیشتر بدانید:  نکات مهم قبل از خرید اولین ماهی آکواریومی

استفاده از مطلب بدون ذکر عنوان ممنوع : سایت جامع ماهیان زینتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *