سیچلاید آمریکایی : گرین ترور (Aequidens rivulatus)

سیچلاید آمریکایی : گرین ترور (Aequidens rivulatus)

نام علمی: Aequidens rivulatus


نام مشترک : گرین ترور ، گرین تیلور


نام انگلیسی: Green terror cichlid


سطح مراقبت : متوسط تا مشکل توصیه شده است مبتدی ها از این ماهی مهاجم کار خود را آغاز نکنند


اندازه ماهی: تا 12.2اینچ (30سانتی متر)


اسیدیته آب : 6.5 – ۸


سختی آب : 5- 13


دمای مورد نیاز: 22 تا ۲۷ درجه سانتیگراد


طول عمر: درصورت نگهداری مناسب ۱۰ سال


منبع / زیستگاه: آمریکای مرکزی و جنوبی، اکوادور و پرو


رفتار / خلق و خو: گرین ترور که به اشتباه گاهی در کشور ما به گرین تیلور نامیده می شود یک ماهی بسیار خشن و مهاجم است. سیچلاید گرین ترور به راحتی می تواند آکواریوم شما را با پسماند های غذایی و فضولاتش آلوده سازد به خاطر همین برای نگهداری از آنان باید از فیلتر های تصفیه قدرتمند و بیولوژیک بهره ببرید تا ضمن تمیز کردن آب نسبت به ایجاد جریان مطلوب آب برای ماهی اقدام نماید. اگر می خواهید از خوی تهاجمی گرین ترور خود بکاهید مجبورید یک اکواریوم بزرگ تهیه کنید تا کمتر به ماهیان دیگر کار داشته باشد. این ماهی جسور عاشق تهیدی و ترساندن سایر ساکنین آکواریوم می باشد .در تزئینات آکواریوم این سیچلاید بهتر است از شن درشت و قلوه سنگ استفاده نموده و یک تخته سنگ صاف برای تخم ریزی آنها تهیه نمایید. معمولا این ماهی را با جفت خود و به تنهایی نگهداری می کنند . به کرات ثابت شده است که ماده گرین ترور بسیار مهاجم تر ازنوع نر بوده و این رفتار در زمان تخم ریزی و مراقبت از نوزادان به شدت افزایش می یابد . توصیه شده است که میزان ۲۰درصد آب آکواریوم به صورت دو هفته یکبار تعویض گردد.

بیشتر بدانید:  گیاه : اکینودوراس اوزلوت (Echinodorus Ozelot)

جنسیت: وجود یک باند قرمز رنگ در اطراف باله دمی نرها یکی از نشانه هایجنسیتی در گرین ترور است ضمن اینکه باله های مقعدی در جنس نر آبی و در جنس ماده سبز رنگ است . در برخی مواقع نیز از روی برآمدگی سر نر ها می توان به جنسیت آنها پی برد.


جفتگیری / تولید مثل: پس از جفت گیری گرین ترور نر و ماده شروع به تمیز کردن سطح سنگ صافی که قبلا در بستر آکواریوم تعبیه کرده اید خواهند نمود. شما میتوانید با قرار دادن گلدان و یا تخته سنگ صاف در آکواریوم او را در این زمینه یاری رسانید . در هنگام تخم ریزی به طور میانگین رداویل ماده حدود ۴۰۰ تخم خواهد گذاشت و جنس نر بلافاصله آنها را بارور می سازد .بعد از پایان تخم ریزی والدین بسیار پرخاشگر شده و با وسواس زیادی به محافظت از تخم ها خواهند پرداختاین رفتار به خصوص در جنس ماده بسیار محسوس تر می باشد. نوزادان ۳ تا ۴ روز ژس از به دنیا آمدن می توانند شنای عادی داشته باشند و باید با آرتمیای زنده تغذیه گردند.


حجم آکواریوم: برای یک جفت بالغ حداقل ۳۰۰ لیتر آب


سازگاری : معمولا به صورت جفت نگهداری می شوند اما می توان آنها را با ماهیان بزرگ ترو با خصوصیات رفتاری مشابه مانند اسکار نیز نگهداری نمود .


رژیم غذایی : ماهیان کوچکتر و کرم های خونی ، دل گاو و مرغ به شرط حذف چربی و تغذیه محدود ، میگو، گرانول سیچلاید ها


منطقه شنا: تمام سطوح آکواریوم


حفاظت محیط زیست: مورد ارزیابی قرار نگرفته

بیشتر بدانید:  ببر ماهی : ببر ماهی گینه نو (Datnioides campbelli)

بیماری ها:

White spot Disease

Hole-in-the-Head Disease

Bacterial Infections

استفاده از مطلب بدون ذکر عنوان ممنوع : سایت جامع ماهیان زینتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *