میگوی آب شیرین : گیلاس سرخ (Neocaridina heteropoda)

نام علمی: Neocaridina heteropoda


نام مشترک : میگوی گیلاس سرخ


نام انگلیسی: Red Cherry Shrimp


سطح مراقبت : نگهداری از این میگو برای افراد مبتدی توصیه نمی گردد


اندازه ماهی: تا ۱ اینچ (۲.۵ سانتی متر)


اسیدیته آب : ۶.۴ – ۸.۴


سختی آب : ۸ – ۱۲


دمای مورد نیاز: ۲۲ تا ۲۸ درجه سانتیگراد


طول عمر: درصورت نگهداری مناسب ۱ تا ۲ سال


منبع / زیستگاه: چین


رفتار / خلق و خو: میگوی گیلاس سرخ موجودی آرام ، اجتماعی و صلح طلب بوده که به خاطر علاقه خاص آن به خوردن جلبک ها می توان آنها را به عنوان یک مبارز بیولوژیک دسته بندی کرد. در آکواریوم میگوهای جلبک خوار بهتر است از یک گیاهکاری متراکم همراه با انواع برگ های شناور استفاده برد. این میگو مانند سایر میگوهای جلبک خوار بسیار به شرایط شیمیایی آب به خصوص آمونیاک ونیترات حساس بوده و در صورت وجود مس و سولفات مس در آب به سرعت جان خواهد داد. میگوی گیلاس سرخ بسته به نوع رژیم غذای ، سن و عوامل محیطی هرچند وقت یکبار گوشه گیر شده و اصطلاحا تولک خواهد رفت و صاحب آکواریوم به خاطر عدم مشاهده آن ممکن است نگران خورده شدن میگوی خود توسط سایر ماهی ها گردد ، در حالی که پس از مدتی و بعد از عملیات پوست اندازی این میگو از مخفی گاه خود خارج خواهد شد. این میگو بسیار کنجکاو بوده و پس از ورود اشیاء تازه به درون آکواریوم با حساسیت بالایی اقدام به وارسی و تمیز کردن آن خواهد نمود.


جنسیت:نر ها کوچکتر از ماده ها بوده و شکمی بلندتر و باریکتر نسبت به ماده ها دارند. ضمن اینکه ماده ها دارای رنگ قرمز تیره و نرها شفاف تر هستند.

بیشتر بدانید:  گیاه : هیگروفیلا سیامنسیس (Hygrophila corymbosa siamensis)


جفتگیری / تولید مثل: میگوی ماده پس از ۳ ماه بالغ گردیده و بعد از ۳۰ تا ۴۰ روز بارداری در اطراف خزه های جاوا اقدام به فرزند آوری خواهند نمود در این حالت دمای مورد نیاز بین ۱۸ تا ۲۳ درجه خواهد بود


حجم آکواریوم: حداقل ۲۰ لیتر آب


سازگاری : میگوی گیلاس سرخ را باید با ماهیان آرام و صلحجو که به آنها به عنوان غذا نگاه نمی کنند نگهداری می کنند.


رژیم غذایی : این میگو علاقه خاصی به خوردن جلبک ها داشته و و در شرایط خواص از ویفر های جلبکی و آرتیمیا ، دافنی و پلت های گیاهی نیز تغذیه میکند. فراموش نکنید که وجود ترکیبات مس در مواد غذایی آنها قطعا منجر به مرگ آنها می گردد.فراموش تنکنید که تغذیه از مواد پروتئین دار می تواند از طول عمر میگوی شما بکاهد.


دسته بندی: میگوهای جلبک خوار


حفاظت محیط زیست: کمبود داده

استفاده از مطلب بدون ذکر عنوان ممنوع : سایت جامع ماهیان زینتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *