میگوی آب شیرین : آمانو (Caridina multidentata)

نام علمی: Caridina multidentata


نام مشترک : میگوی آمانو یا ژاپنی


نام انگلیسی: Amano Shrimp, Algae-eating Shrimp, Yamato Shrimp, Japonica Shrimp, Algae Shrimp, Japanese Swamp Shrimp, Japanese Marsh Shrimp, Amamoto Shrimp, Yamato Numaebi


سطح مراقبت : نگهداری از این میگو برای افراد مبتدی توصیه نمی گردد


اندازه ماهی: تا ۲ اینچ (۵ سانتی متر)


اسیدیته آب : ۶ – ۷.۵


سختی آب : ۶ – ۱۰


دمای مورد نیاز: ۱۸ تا ۲۷ درجه سانتیگراد


طول عمر: درصورت نگهداری مناسب ۱ تا ۳ سال


منبع / زیستگاه: شرق آسیا کشور ژاپن


رفتار / خلق و خو: میگوی آمانو موجودی آرام ، اجتماعی و صلح طلب بوده که به خاطر علاقه خاص آن به خوردن جلبک ها می توان آنها را به عنوان یک مبارز بیولوژیک دسته بندی کرد. در آکواریوم میگوهای جلبک خوار بهتر است از یک گیاهکاری متراکم همراه با انواع برگ های شناور استفاده برد. این میگو مانند سایر میگوهای جلبک خوار بسیار به شرایط شیمیایی آب به خصوص آمونیاک ونیترات حساس بوده و در صورت وجود مس و سولفات مس در آب به سرعت جان خواهد داد. میگوی آمانو را در ابتدا باید در آب شور نگهداری نمود و به تدریج با آب شیرین آشنا ساخت و در آب مخزن آنها باید از کمی ید نیز بهره جست. میگوی ژاپنی بسته به نوع رژیم غذای ، سن و عوامل محیطی هرچند وقت یکبار گوشه گیر شده و اصطلاحا تولک خواهد رفت و صاحب آکواریوم به خاطر عدم مشاهده آن ممکن است نگران خورده شدن میگوی خود توسط سایر ماهی ها گردد ، در حالی که پس از مدتی این میگو از مخفی گاه خود خارج خواهد شد.

بیشتر بدانید:  گیاه : ماداگاسکار توری شکل (Aponogeton madagascariensis)

جنسیت:نر ها کوچکتر از ماده ها بوده و بدن آنها شامل نقاط تیره رنگ خواهد بود در حالی که بر روی بدن ماده ها این نقاط گسترده تر شده و به صورت خطوط منقطع دیده می شود.


جفتگیری / تولید مثل: اطلاعات خاصی از تولید مثل آنها در آکواریوم در دست نیست


حجم آکواریوم: حداقل ۲۰ لیتر آب


سازگاری : میگوی آمانو را باید با ماهیان آرام و صلحجو که به آنها به عنوان غذا نگاه نمی کنند نگهداری می کنند.


رژیم غذایی : این میگو علاقه خاصی به خوردن جلبک ها به خصوص نوع قرمز رنگ آن داشته و و در شرایط خواص از ویفر های جلبکی و آرتیمیا ، دافنی و پلت های گیاهی نیز تغذیه میکند. فراموش نکنید که وجود ترکیبات مس در مواد غذایی آنها قطعا منجر به مرگ آنها می گردد.


دسته بندی: میگوهای جلبک خوار


حفاظت محیط زیست: حداقل نگرانی

استفاده از مطلب بدون ذکر عنوان ممنوع : سایت جامع ماهیان زینتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *