رنگین کمانی : رنگین کمانی قرمز (Glossolepis incisus)

نام علمی: Glossolepis incisus


نام مشترک : رنگین کمانی قرمز


نام انگلیسی : Red Rainbowfish, Red Salmon Rainbowfish, Salmon-Red Rainbow Fish, Red Rainbow


سطح مراقبت : آسان تا متوسط


اندازه ماهی: تا ۵.۹ اینچ (۱۵ سانتی متر)


اسیدیته آب : ۷ – ۸


سختی آب : ۹ – ۱۹


دمای مورد نیاز: ۲۲ تا ۲۴ درجه سانتیگراد


طول عمر: ۳ تا ۸ سال


منبع / زیستگاه: اندونزی


رفتار / خلق و خو: ماهیان رنگین کمانی بسیار آرام و صلح جو بوده و به جریان آبی ملایم و بستری از شن و چوب های باتلاقی نیازمندندو به خاطر علاقه زیاد انها به پرش از درون آب باید یک درپوش مناسب برای اکواریوم انها تهیه نمود . ماهی رنگین کمانی قرمز را در گروه های ۶ تا یی به بالا نگهداری می کنند . معمولا اگر چند نر در گروه ماهیان شما موجود باشد این نر سردسته است که با رنگ قرمز خود جلوه گری می نماید . اگر نمی توانید انها را گروهی نگهداری کنید باید یک ماهی رنگین کمانی افسرده و خجالتی را تحمل کنید . توصیه شده باید ۳۰ تا ۵۰ در صد آب اکواریوم را با آب تازه جایگزین نمایید .


جنسیت: ماهی در زمان تولید مثل نوع ماده نقره ای مایل به زرد گشته و نر ها قرمز سیر و یا قهوه ای مایل به قرمز دیده می شوند.


جفتگیری / تولید مثل: ابتدا باید مولدین خود را انتخاب کرده و آنها را یک هفته با مواد مغذی سالم ، تقویت کنید پس از اینکه ماهی ها خوب تغذیه شدند آنها را باید شبانگاه به تانک تخمریزی هدایت نمود .این مخزن باید از قبل باید دارای اسیدیته ۷.۵ و مملو از خزه های جاوا یا برگه ها و الیاف معلق در سطح اب باشد . معمولا در صبحگاه تخمریزی آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه می یابد . در این مدت شما می توانید برای جلوگیری از خورده شدن تخم ها انها را پس از باروری توسط جنس نر از سطح اب جمع اوری کرده و به تانک پرورش که آب آن از قبل با متیلن بلو ضد عفونی شده است انتقال دهید . در طول هفته معمولا هرروز ماهی ماده تخمریزی خواهد کرد و البته نسبت تعداد تخم ها به روز گذشته کاهش خواهد یافت .پس از گذشت ۷ روز تخم ها هچ شده و پس از از بین رفتن کیسه زرده با ناپلی آرتیمیا و میکرو کرم تغذیه می گردند.

بیشتر بدانید:  زنده زا : دم شمشیری (Xiphophorus helleri)

حجم آکواریوم: حداقل ۲۰۰ لیتر


سازگاری : رنگین کمانی قرمز را می توان با سایر رنگین کمانی ها و ماهیان صلح جوی دیگر نگهداری نمود


رژیم غذایی : اغلب همه چیز خوار بوده و با کرم های خونی ، توبیفکس ، میگوی آب شور و … تغذیه می گردند.در برخی از منابع از مورچه ها به عنوان غذایی مناسب برای این ماهی نام برده شده است.


منطقه شنا: در میانه و سطح آکواریوم


حفاظت محیط زیست: آسیب پذیر


بیماری ها:

Bacterial Infections

آلودگی ترماتودی پوست

دم خوره / پوسیدگی باله

استفاده از مطلب بدون ذکر عنوان ممنوع : سایت جامع ماهیان زینتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *