سیچلاید آمریکایی : آکارای آبی (Aequidens pulcher)

نام علمی: Aequidens pulcher


نام مشترک : سیچلاید آکارای آبی


نام انگلیسی: Blue Acara, Blue Cichlid


سطح مراقبت : آسان


اندازه ماهی: تا ۹ اینچ (۲۳ سانتی متر)


اسیدیته آب : ۶.۵ – ۷.۸


سختی آب : ۱ – ۲۵


دمای مورد نیاز: ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد


طول عمر: درصورت نگهداری مناسب ۲ تا ۱۰ سال


منبع / زیستگاه: پاناما ، آمریکای جنوبی، کلمبیا، ونزوئلا ، ترینیداد


رفتار / خلق و خو: سیچلاید آکارای آبی یک ماهی صلح جو بوده و با ماهیان هم اندازه خلق و خوی تهاجمی ندارد . سیچلاید آکارای آبی در برابر تغیرات شیمیایی آب مقاوم بوده و از جریان بالای آب استقبال می کند .بستر آکواریوم آنها از شن های ریز و البته عمیق تشکیل شده و از گیاهان قوی بنیه و یا گلدان دار ، ذغال سنگ نارس یا تورب و غارهای صخره ای جهت مخفی شدن برای دکوراسیون محل زندگی آنها بهره برد. . تعویض ۱۵ تا ۲۰ در صدی آب آکواریوم هر هفته یک بار از دیگر مواردی است که باید در نگهداری از این ماهی مورد توجه قرار داد .


جنسیت: در سیچلاید آکارای آبی ، نر ها که به صورت تک همسری زندگی می کنند نسبت به ماهیان ماده باله های پشتی و مخرجی بلند تر بوده و تنها در ماهیان بالغ قابل تشخیص می باشد . بلوغ در این ماهی زمانی حاصل می شود که ماهی به اندازه ۷ تا ۱۰ سانتیمتری رسیده باشد.


جفتگیری / تولید مثل: قبل از هر کاری باید اسیدیته مخزن تولید مثل را را در ۶.۵ و دمای آب را بین ۲۳ تا ۲۶ درجه ثابت نگهداشت پس از جفت گیری که همراه حرکات نمایشی در هر دو جنس می باشد سیچلاید آکارای آبی جنس نر و ماده شروع به تمیز کردن سطح سنگ یا چوب صافی که قبلا در بستر آکواریوم تعبیه کرده اید خواهند نمود و تخمریزی خواهند کرد درغیر اینصورت آکارای آبی برای یافتن محل مناسب اقدام به چاله کندن و از بین بردن گیاهان آکواریوم خواهد کرد.

بیشتر بدانید:  کاراسین و تترا : نئون تترا (Paracheirodon innesi)

حجم آکواریوم: برای یک جفت بالغ حداقل ۲۰۰ لیتر آب


سازگاری : سیچلاید آکارای آبی را می توان با ماهیانی با خصوصیات رفتاری مشابه ُ مانند سایر سیچلایدهای صلح جو و آرام نگهداری نمود .


رژیم غذایی : سیچلاید آکارای آبی همه چیز خوار بوده وبا کرم های خونی ، میکرو کرم ، میگوی آب شور ، گرانول سیچلاید ها ، لارو سخت پوستان و حشرات و سایر غذاهای غنی از ویتامین و مکمل ها تغذیه می گردند . هرگز در تغذیه سیچلاید آکارای آبی نباید از غذاهایی با پروتئین بالا استفاده کنید چون ممکن است موجب انسداد روده در آنها گردد.


منطقه شنا: تمام سطوح آکواریوم


حفاظت محیط زیست: مورد ارزیابی قرار نگرفته


بیماری ها:

White spot Disease

Hole-in-the-Head Disease

Bacterial Infections

استفاده از مطلب بدون ذکر عنوان ممنوع : سایت جامع ماهیان زینتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *