کاراسین و تترا : تترا آب پاش (Copella arnoldi)

نام علمی: Copella arnoldi


نام مشترک : تترا آب پاش


نام انگلیسی :  Jumping Characin, Splash Tetra, Splashing Tetra, Arnold’s Splashing Tetra, Spraying Characin, Spraying Characid


سطح مراقبت : متوسط


اندازه ماهی: تا ۱.۶ اینچ (۴ سانتی متر)


اسیدیته آب  : ۶ – ۸


سختی آب  : ۵ – ۱۲


دمای مورد نیاز:  ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتیگراد


طول عمر: ۵ تا ۸  سال


منبع / زیستگاه: آمریکای جنوبی  (برزیل، سورینام ،گویان ) حوزه پایینی رود آمازون


رفتار / خلق و خو: تترا  آب پاش به طور کلی یک ماهی پر جنب و جوش و فعال بوده و به خاطر روش جالب شکار حشره ها به این نام مشهور شده است . تترا  آب پاش برای شکار حشرات که عمده غذای آنها را تشکیل می دهد  ،  آب را با فشار از دهان خود خارج ساخته و به سمت آنها  پرتاب می کند.  تترا آب پاش به شرایط شیمیایی آب بسیار حساس بوده و هرگز نباید انها را به مخازنی که چرخه های زیستی آنها تکمیل نگردیده وارد شوند چون به سرعت خواهند مرد. این ماهی اجتماعی را معمولا در گروه های ۸ تا ۱۰ ایی نگهداری کرده تا جنس نر در این اجتماع درخشانتر و زیباتر به نظر برسد . در تزئینات آکواریوم تترا آب پاش  بهتر است از گیاهانی با ریشه های آویخته و شناور  استفاده نمایید ضمن اینکه بستر مخزن نگهداری این ماهی بهتر است از شن و ماسه تیره رنگ پوشانده شده باشد . این ماهی به آب سیاه (آب مرداب) به شرط وفور اکسیژن و جنبش کم علاقه زیادی نشان می دهد .


جنسیت: جنس ماده  تترا آب پاش  در زمان تخم ریزی چاقتر از نرها گشته و رنگارنگ تر و باله های بلندتری دارند

بیشتر بدانید:  گیاه : هیدروکوتیل لیکوسفالا (Hydrocotyle leucocephala)

ماهی زینتی تترا آب پاش به دسته ماهیان آکواریومی آب شیرین تعلق دارد


جفتگیری / تولید مثل: ماهی تترا آب پاش برای تخم ریزی نیازمند به آکواریومی با گیاهان شناور و متراکم می باشد . در فصل تخم ریزی ماهی نر و ماده از آب به بیرون پریده و ماهی ماده تخم های خود را که به ۱۰۰ تا ۲۰۰ عدد خواهد رسید  به تناوب بر روی برگ های درون اکواریوم خواهد ریخت . تخم ریزی ماده ها معمولا به صورت گروهی بوده  و ماهی نر مراقبت از تخم ها را بر عهده خواهد گرفت . نوزادان تترا آب پاش را با نپلی میگو و میکرو کرم تغذیه می کنند . فاموش نکنید که این نوزادان بسیار دیر رشد کرده و به بلوغ خواهند  رسید


حجم آکواریوم: حد اقل ۶۰ لیتر


سازگاری : تترا آب پاش  بااکثر ماهیان آکواریومی به خصوص تتراهای هم اندازه سازگار می باشد.توصیه شده در آکواریوم های اجتماعی نگهداری نگردند .


رژیم غذایی : ماهی تترا  آب پاش حشره  خوار می باشند. پشه ، مگس ، حشرات شناور ، فلیک ، گرانول و… می توانند رژیم غذایی مناسبی برای این ماهی باشند.


منطقه شنا: یک سوم بالایی  آکواریوم


حفاظت محیط زیست: مورد ارزیابی قرار نگرفته


بیماری ها:

Ichthyobodo Infection

Bacterial Infections

Dactylogyrus Gill Flukes Disease

Columnaris

Neon

Fin Rot

استفاده از مطلب بدون ذکر عنوان ممنوع : سایت جامع ماهیان زینتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *